Асфальт під білосніжну шубу!..
Неділя, 02 грудня 2012, 14:58
Коли у п’ятницю в обід побачила, як на виїзді з Жидачева біля «Агробуду» (напрямок на Гніздичів) настилають дорогу гравієм, була приємно здивована. Хоч трохи вирівняють ями перед зимою. Але коли почула, що після цього ще й асфальт настелили, подумала, що це просто так жартують люди. Бо ж недарма уже всім відома істинна, що як тільки йде дощ і погана погода, починають ремонтувати дороги. А тут сьомий день календарної зими, сніг, мороз. Та ще й не раз чула, що оптимальний термін більш-менш ефективного ремонту закінчується у половині вересня. Але, як виявилося, ніхто не збирався жартувати. Свіжовистелений асфальт під білосніжною шубою - це те, що я побачила особисто. Можливо це нові технології, а можливо мороз у 15 градусів, що не на жарт розгулявся цього тижня, зовсім не шкодить новоспеченій дорозі.
На запитання, чому саме грудень вибрали для проведення ремонту, Микола Муцей, керівник організації «Шляхбудсервіс», що здійснювала роботи на цій дільниці, повідомив: « Ми докінчували ремонт дороги, який розпочали раніше. Залишилось всього 30 метрів, які на свій ризик полагодили. Ми нічого не порушили, жодних ДБНів (державні будівельні норми). І даємо гарантію якості виконаних робіт на три роки. Якщо покриття розсиплеться, то ми відшкодуємо ці затрати, хоч акту виконаних робіт ми не подавали й кошти за ці роботи не отримували, і в цьому році не отримаємо. Може, хіба на наступний рік, якщо будуть закладені у бюджеті».
Примітка норми ДБН ( державні будівельні норми) : 5 ВЛАШТУВАННЯ ТОНКОШАРОВИХ ПОКРИТТІВ
5.1 Погодні умови. Роботи з влаштування ТШП виконують, якщо температура повітря протягом 48 год. була не менше ніж плюс 10 °С та за прогнозом має тенденцію до підвищення. У будь-якому випадку, коли відносна вологість повітря перевищує 80% або погода є похмурою, необхідно перевірити прогноз погоди і прийняти рішення щодо виконання робіт.
Влаштування ТШП із сумішей асфальтобетонних гарячих та щебенево-мастикових у дощову погоду і по вологому покриттю заборонено.
Влаштування ТШП із суміші асфальтобетонної холодної литої дозволяється при температурі не менше ніж плюс 5 °С, якщо остання має тенденцію до підвищення, та на вологому покритті при відсутності води.
Ярослав Гаврильчук, заступник міського голови, також впевнений, що роботи виконані із дотриманням всіх нормативів. При сучасних технологіях можливе виконання дорожніх робіт при таких температурних режимах. З його слів, підрядник не отримав плати за виконані роботи, але все одно виконав взяті на себе зобов’язання.
Зовсім інший коментар про цю «добру справу» дав Михайло Задорожний, депутат Львівської обласної ради і голова комісії з питань промисловості, ЖКГ, транспорту та зв'язку: «У таку погоду робити дорогу – це дикість. Це так само неприродно, як у мороз ходити в одній сорочці і стверджувати, що тобі тепло. Цей асфальт через два місяці зійде разом із снігом, адже технологія порушена». Хто правий, а хто ні, покаже час, і першими це побачать пасажири, які щодня добираються по цій дорозі до районного центру. Будемо чекати весни.
Вона, мабуть, і розсудить…
Ольга Баран.
Джерело - http://www.newtime.lviv.ua/